De Reis van E-commerce Naar Dwarfs: Een Avontuur Vol Ups en Downs
Hé allemaal, avonturiers van het ondernemerschap! Vandaag neem ik jullie mee op een wilde reis, een reis die begon met mijn eigen e-commerce merk en leidde tot het ontstaan van Dwarfs, een ware ondernemersdroom.
Het begon allemaal met een onverwachte wending. Terwijl ik bezig was met de verkoop van mijn eigen e-commerce merk, kreeg ik een interessant voorstel van Robert. Hij was nieuwsgierig naar de wereld van Amazon en hoe je producten met succes op dit platform kon verkopen. Zijn idee was om te investeren in een bedrijf dat succesvolle merken opkocht en onder één dak verder ontwikkelde.
Het grappige was dat dit voorstel precies op het juiste moment kwam, want ik was net bezig met de verkoop van mijn merk aan ThrasIO. Na wat overleg besloten we om met een groep mensen te investeren in een startup in Engeland die zich specialiseerde in het opkopen van merken, met Amazon als een van de platformen.
Om een lang verhaal kort te maken, deze deal ging op het laatste moment niet door. Dat was het moment waarop we besloten om onze eigen weg in te slaan en zo werd de Dwarfs geboren.
Het ging allemaal razendsnel. We haalden binnen no time 37,5 miljoen euro op aan kapitaal en in het eerste jaar groeiden we uit tot een team van bijna 100 man. En nu, enkele jaren later, staat ons opgehaalde kapitaal op zo'n indrukwekkende 70 miljoen euro!
Maar toen kwam de onverwachte wending in de vorm van de coronapandemie dip. We moesten herstructureren en ons aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Als 'ondernemer op slippers' was de beginfase van een bedrijf altijd mijn favoriete periode. Ik besloot daarom in de herstructurering om niet langer operationeel werk te verrichten voor Dwarfs, ook omdat ik gewoonweg niet meer gelukkig werd van urenlang in vergaderzalen zitten.
De reis was ronduit bizar, maar Dwarfs blijft groeien en is nog steeds de grootste speler in het opkopen van merken via platforms als Bol en Amazon in de Benelux.