Van Startup tot Exit: Mijn E-commerce Bedrijf Verkocht aan ThrasIO
29 augustus 2023 

Van Startup tot Exit: Mijn E-commerce Bedrijf Verkocht aan ThrasIO

Van E-commerce Dozen Schuiven tot Succesvol E-commerce Ondernemen: Mijn Transitieverhaal.


Hallo allemaal, avonturiers van het ondernemerschap! Vandaag deel ik mijn persoonlijke reis van het verkopen van mijn e-commercebedrijf aan ThrasIO, de grootste opkoper van e-commerce merken ter wereld. Het is een verhaal van evolutie, groei en het nemen van risico's.


Ooit begon mijn e-commerce reis met het doorverkopen van merkloze producten via dagdeal websites en onze eigen platforms. Maar ik wist dat ik meer waarde moest toevoegen aan mijn business om echt te kunnen groeien. Het was tijd voor een grote verandering.


Deze transformatie was niet zonder uitdagingen. Ik ging van duizenden verschillende producten naar slechts één merk met twee unieke producten. Dit was een riskante zet, maar het bleek een keerpunt te zijn. Het belangrijkste was dat ik begon met het opbouwen van een eigen merk met toegevoegde waarde, in plaats van simpelweg dozen te verplaatsen.


Het hoogtepunt van deze transitie was de ontwikkeling van een veelzijdige fietstas die ook als rugzak en schoudertas kon worden gebruikt - een echte 3-in-1 oplossing. Dit product sloeg enorm aan en al snel stond ik bovenaan de ranglijsten op platforms als Amazon en Bol.


Het verkopen van mijn e-commercebedrijf aan ThrasIO was een droom die uitkwam, maar het ging niet zonder slag of stoot. De transitie van mijn business was een van de meest stressvolle en uitdagende periodes van mijn leven. Ik had een CEO aangenomen, maar dat verliep helaas niet zoals verwacht. Bovendien is een dergelijke transitie altijd kostbaar, en er was zelfs een moment waarop ik me afvroeg of we het financieel zouden redden. Het was spannend, maar uiteindelijk viel alles op zijn plek. Ik ben ongelooflijk dankbaar dat ik mijn e-commercebedrijf kon verkopen op misschien wel het beste moment.


De timing bleek perfect, want in de hoogtijdagen van de coronapandemie bloeide de e-commerce industrie. Dit succes inspireerde me om aan mijn volgende avontuur te beginnen de Dwarfs. (Lees hier meer over Dwarfs).


Dus, onthoud dit: ondernemerschap draait om evolueren, risico's nemen en je passie volgen. Het kan uitdagend zijn, maar het kan ook de weg zijn naar ongekend succes. Blijf streven naar groei, en wie weet waar je volgende ondernemersavontuur je naartoe zal leiden!

Cheers
Bas


Over de schrijver
Bas Urlings, ook wel “Ondernemer op Slippers” genoemd, reisde 2 jaar lang rond de wereld terwijl zijn business doordraaide en bezocht in totaal meer dan 50 landen. Na zijn wereldreis ging zijn e-commerce business 20 keer over de kop. Hij won de CrossBorder Awards als snelst groeiende Crossborder Internetbedrijf van Nederland. Hij is founder van Dwarfs, en ambiteuze start-up die succesvolle merken opkoopt op Marketplaces. Zijn totale sales via Marketplaces, zoals Amazon, staat inmiddels boven de 54 Miljoen.
Reactie plaatsen